Paul Moers: Waarom is Hudson’s Bay in NL mislukt en doet de Bijenkorf het juist zo goed?

Paul van Liempt in gesprek met strategisch marketing adviseur Paul Moers over het veranderende retaillandschap, robotisering en de toekomst van Hudson’s Bay.


In dit gesprek met Paul van Liempt geeft Paul Moers zijn visie op het retaillandschap in Nederland. Met name binnen het landschap van de warenhuizen is er de afgelopen jaren een enorme verschuiving geweest. V&D is weg, Hudson’s Bay kwam daar voor in de plaats. Maar waarom lukt die partij ondanks grote marketingcampagnes niet om klanten naar de winkels te krijgen? Ook bespreken ze waarom de Bijenkorf juist wel een succes en wat Hudson’s Bay van dat succes zou kunnen leren. Daarnaast vertelt Moers over de veranderende functie van winkelpersoneel, met name als met een paar jaren de robots het bevoorraden overnemen. Over dat laatste doet Moers een bijzondere uitspraak: Ahold is volgens hem in 2 jaar al zo ver om de winkels door robots te laten bijvullen.

Koop bij bol.com