Press "Enter" to skip to content

Mede-oprichter Picnic Michiel Muller: Groei en uitbreiding belangrijker dan winstgevendheid


Paul van Liempt in gesprek met ondernemer en CEO van Picnic Michiel Muller over ondernemerschap, nieuwe kansen voor retail en de toekomst van online supermarkt Picnic.

Michiel Muller is medeoprichter en CEO van de in 2015 opgerichte online supermarkt Picnic. Nadat hij eerder met TanGo en Route Mobiel succes boekte, heeft hij nu zijn zinnen gezet op het transformeren van de manier waarop mensen boodschappen doen. Door in te zetten op prijs en gemak hoopt hij de Nederlandse consument te verleiden groente, vlees en zuivel voortaan door Picnic thuis te laten bezorgen. Sinds de oprichting is Picnic langzaam uitgebouwd naar verschillende steden in Nederland en opereert het sinds kort ook in Duitsland. Toch zijn er vraagtekens bij de gestage groei. Zo heeft Picnic nog geen zwarte cijfers geschreven en was er recentelijk onenigheid met de FNV omdat Picnic haar medewerkers niet schaart onder de CAO voor supermarkten. In dit gesprek met Paul van Liempt vertelt Muller over het verhaal achter Picnic en de uitdagingen waarmee het kampt. En vooral: hoe zet je een nieuw concept om in een winstgevend bedrijf in een krappe markt waar elke cent telt?

Deel dit gesprek: