Press "Enter" to skip to content

In overvloedige wereld wordt kopen een politieke uiting | Marlies Dekkers & The Lady in Blu

Bedrijven zijn de grote drijvende krachten in deze wereld die positieve verandering kunnen bewerkstelligen. Toch zijn ze niet allemaal hiertoe in staat. Hoe komt dit? Trendwatcher Antoinette verkent met Marlies Dekkers hoe dit speelveld van krachten er uitziet en hoe bedrijfsmodellen op zijn kop worden gezet.

Neem het idee van fast-fashion dat H&M jaren geleden introduceerde: veel keuze voor consumenten vanwege hoge omloopsnelheid van collecties, maar ook een enorme voetafdruk op het milieu door de enorme berg kleren van lage kwaliteit. Consumenten hebben inmiddels toch andere eisen als het aankomt op duurzaamheid. ‘Fast-fashion is daarom alweer op zijn retour’, zo stelt Antoinette.

‘Op termijn gaan mensen minder consumeren, en bedrijven zullen hiermee moeten omgaan’ Wat deze ommekeer gaat brengen bekijken Antoinette en Marlies in dit gesprek.

Volg Antoinette op instagram: https://www.instagram.com/theladyinblu/

————

Voor de Ommekeer TV is een initiatief van journalist Paul van Liempt en filosoof Ad Verbrugge, die ook de hoofdredactie vormen. Het is onderdeel van platform Voor de Ommekeer, dat mensen uit verschillende disciplines bij elkaar brengt om na te denken over grote veranderingen die op komst zijn door een combinatie van snelle technologische ontwikkelingen en globalisering.

Voor de Ommekeer TV wordt gemaakt in samenwerking met de VU, centrum Ethos en Management Team.

————

Volg ons!

Website: http://voordeommekeer.nl
Twitter: https://twitter.com/VoorDeOmmekeer
Facebook: https://www.facebook.com/voordeommekeer/